2014-11-12

Support

Kontakta TriArt-support på support@triart.se

• Min film hackar, vad kan det bero på?

Svar: Gå in på www.bredbandskollen.se och testa hur snabb uppkoppling du har. Du bör ha en uppladdningshastighet på minst 2,5 mbit/sekund för att undvika hackande och stopp i filmen.

Är du uppkopplad via ett mobilt eller trådlöst nätverk? Dessa håller sällan samma hastighet under längre perioder. Filmen kan börja hacka eller ”ladda” om det blir ett kort avbrott i anslutningen eller om hastigheten understiger 2,5 mbit/sekund.

• Fungerar triart.se på mobil och surfplattor?

Svar: Ja

• Kan man ladda ner filmerna?

Svar: Nej, ingen av våra filmer går att ladda ned och spara. De är endast tillgängliga via streaming, vilket betyder att man måste vara uppkopplad hela tiden medan man tittar.

• Hur lång är hyrtiden?

Svar: 48 timmar. Den startar så fort du har betalat. Du kan enkelt starta och stoppa filmen, hur många gånger du vill under hela hyrtiden.

• Vad gör jag om jag har glömt mitt lösenord?

Svar: Klicka på länken ”Glömt lösenord” under logga in. Sedan fyller du i ditt användarnamn så skickar vi ett nytt lösenord via e-post.

• I vilka länder kan jag se på film via triart.se?

Svar: VOD-tjänsten går i dag enbart att använda i Sverige.